#ClujRoamers

Locuri, experiențe, mâncare și tradiții din Cluj.

#ClujRoamers

Locuiesc în Cluj Napoca de aproape 20 de ani. Inițial, am venit pentru facultate. Apoi, fiind îndrăgostit de o clujeancă, am rămas aici, m-am căsătorit și am întemeiat, împreună, o familie. Până aici povestea pare aproape clonată cu cea a altor mii de clujeni, care sunt născuți care pe unde și, la un moment dat în viața lor, au ajuns în urbea noastră și sau stabilit aici.

Pe de altă parte, ceea ce mă fascinează încă din liceu, și activitatea în care întotdeauna mi-am găsit plăcerea, și mi-am petrecut mii de ore făcând asta, a fost fotografia.

În continuare consider că nu sunt fotograf și consider că am o pasiune pentru a face fotografii, dar mai mult decât fotografiile în sine, mă pasionează să spun povestea lor. Ce s-a întâmplat până la momentul în care am declanșat aparatul foto; ce m-a motivat să ajung în acel loc, să am acel punct de vedere și să aștept un anumit moment al zilei, pentru ca să prind o anumită coloratură a cerului, sau a pădurii, sau a apei, a străzii ori a persoanei care era în fața lentilei.

Fotografia, călătoriile și social media

Apoi, odată cu intrarea în câmpul muncii, ca să zic așa, pe lângă pasiunea aceasta a fotografiatului, pentru care am început să am tot mai puțin timp, au apărut și călătoriile. Pentru că lucrez în marketingul digital, cu precădere social media, am început să călătoresc foarte mult pentru a participa la evenimente din domeniu și, în funcție de angajatorul și jobul pe care l-am avut, în fiecare an am călătorit tot mai mult.

Iar celor dintre voi cărora vă place să călătoriți, știți că, cel mai probabil, una din activitățile pe care toată lumea o face, atunci când călătorește, este să facă poze sau unii chiar fotografiază. 🙂

Și nu este nimic anormal în asta, pentru că toți ne dorim ca din experiențele și lucrurile pe care le vedem, în locurile pe care le vizităm, să ducem cu noi și acasă; să împărtășim celor dragi, să arătăm celor care ne urmăresc online sau să folosim experiențele respective pentru a construi, prezentări, poate speech-uri, poate chiar propuneri de campanii de marketing pentru diferiți clienți.

Am constatat că a călători în lume mi-a adus enorm de multe beneficii, inclusiv din punctul de vedere al bogăției de idei, al diversității culturale și a bogăției, o multitudine de informații despre geografie, cultură, istorie, geologie și altele, pe care le câștigi.

Odată cu apariția Instagram-ului și felul în care am început să utilizez, cu precădere această platformă, parcă, în detrimentul altora, am înțeles că pentru mine este foarte important să fiu prezent pe Instagram și să spun poveștile locurilor și circumstanțelor în care mă aflu, în fiecare zi, în fiecare moment.

Pentru că majoritatea celor care mă urmăresc pe Instagram nu sunt din România, o să vedeți că textele de acolo sunt, precădere, în limba engleză și nu cred că este de neînțeles această situație. Atunci când pun aceeași fotografie și pe Facebook sau, mai nou, pe LinkedIn, folosesc limba română.

Au apărut mini-campaniile personale, cum ar fi #ÎntrebareaLuiVal sau #OameniDeLângăNoi și altele, unde încerc să păstrez dialogul cu românii care mă urmăresc pe Facebook.

Am avut o perioadă în care, mai ales la începutul anului 2015, imediat după ce mi-am schimbat locul de muncă și am început o activitate de remote work, ceea ce-mi dădea foarte mult timp liber până pe la 15:00 după masa, am bătut la pas străzile Clujului și am fotografiat foarte mult.

Am fotografiat strada, clădirile, persoanele și tot ceea ce mi se părea interesant în cele două, trei sau patru ore pe care le petreceam umblând prin Cluj.

Apoi, odată cu alăturarea mea ca și ambasador la proiectul 24HourProject, am început să mă interesz să găsesc locațiile cele mai reprezentative din Cluj. Am început să învăț orele la care aș putea găsi oameni pe stradă, respectiv locurile cel mai des frecventate de anumite categorii de populație, care făceau obiectul tematicii din anul respectiv a proiectului.

De câteva săptămâni, însă, m-am tot gândit că mi-ar plăcea să îmbin plăcerea de a fotografia cu confortul pe care mi-l dă publicatul pe Instagram, și, nu în ultimul rând, iubirea pentru Cluj, orașul care m-a adoptat și care mi-a devenit casă, începând să fotografiez sistematic în Cluj.

Am atât de multe fotografii făcute aiurea prin lume și atât de puține din Cluj, orașul în care locuiesc.

Prin urmare, discutând și cu Dan, prietenul cu care avem atâtea proiecte frumoase împreună, am zis ca ar fi foarte interesant să pornim o astfel de inițiativă.

Povestea #ClujRoamers

Eram curios câți dintre cei care locuiesc în Cluj și folosesc Instagram, ar fi interesați să ne apucăm să batem Clujul la pas, să povestim, să ne cunoaștem mai bine, să facem fotografii și să le publicăm pe Instagram, cu intenția declarată de a „vinde” orașul; de a produce conținut, care să ajute celor ce caută orice fel de informație și fotografii din oraș, pe Instagram, să găsească conținutul nostru, să găsească poveștile spuse de noi, să găsească Cluj-ul autentic și nu bălării sau povești auzite de la alții.

Există interes?

Așa că v-am întrebat și am publicat întrebarea atât pe Facebook cît și pe LinkedIn, rețeaua socială care începe să se miște destul de interesant și în România, mult în afara unui singur motor de căutare de locuri de muncă, iar răspunsurile voastre au venit, copleșitor de multe, pozitive:

Iată că ne aflăm în momentul la care vă chemăm să vă înscrieți pentru a participa la prima ediție #ClujRoamers, pe toți cei care iubiți Clujul și sunteți utilizatori de Instagram.

Prima ediție #ClujRoamers: 30 martie 2019

Prima ediție se va desfășura pe data de 30 martie 2019.

Detalii concrete (locația unde ne întâlnim, ora etc.) urmează să publicăm, însă momentan, dacă ești interesat te rog completează formularul de mai jos, urmând ca să trimit câte un e-mail, personal, fiecăruia dintre cei selectați.

Contează mult prea puțin dacă ai aparat foto sau faci fotografiile cu telefonul și ne interesează mult mai mult povestea pe care o spune fotografia ta; dorința pe care o ai să cunoști mai mult Clujul, experiența de până acum cu fotografiile din oraș și, bineînțeles, dorința de produce cît mai mult conținut de Instagram, atât stories căci și postări, din Cluj-Napoca.

Dacă ai prieteni pe care îi știi împătimiți (Instagram, Cluj, mers pe jos, povești pe floaștăr, fotografiat …), zi-le (cu un share) de treaba asta. Ai butoane mai jos, sub articol, de Facebook, Twitter, ba chiar, dacă citești de pe telefon, ai chiar și un buton de WhatsApp.

Vă puteți înscrie până în data de 24 martie 2019 ora 23:59.

Formular de înscriere la #ClujRoamers


#ClujRoamers ediția 1 este un proiect pilot organizat de Val Vesa și Dan Ciulea cu sprijinul Tortelli Pasta Bar, Crama Jelna, Kups, Big Fitness și Cluj Guided Tours.


#ClujRoamers

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.